Protocol heropening paviljoen GLTV

Het protocol Heropening paviljoen is per 16 juli geupdated. Deze nieuwe versie tref je als bijlage bij deze pagina aan. 

Veel gestelde vragen over het draaien van bardienst na 1 juli

Je bent gewend of weet dat we bij GLTV in ons paviljoen werken met vrijwilligers. Dat zijn we ook na de heropening op 1 juli blijven doen. We hebben ondertussen dus enige ervaring. Op basis daarvan hebben we het geldende protocol iets aangepast. De wijzigingen vind je natuurlijk in het protocol zelf. Het protocol is als bijlage bij deze pagina gevoegd en kun je downloaden. Tevens is het opvraagbaar achter de bar in het clubhuis. Maar we kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt. Daarom dit bericht waarin we antwoorden geven op vragen die wellicht bij jou leven. Heb je een andere vraag? Neem dan contact op met Roël Hoppezak van de paviljoencommissie: paviljoencommissie@gltv

FAQ’s

Is het veilig om bardiensten te draaien?

Ja. We volgen de richtlijnen van het RIVM, de regels in de noodverordeningen en het protocol van Koninklijke Horeca Nederland op. Deze regels zijn bedoeld om de veiligheid van eenieder te waarborgen.

Welke maatregelen heeft GLTV getroffen?

Je kunt als lid het ‘Protocol Heropening Paviljoen GLT versie 16 juli’ als bijlage van deze pagina downloaden. Daarin staan alle maatregelen die wij nemen én de regels waaraan iedereen zich dient te houden.

Is er op de vorige vraag ook een praktisch antwoord te geven?

Ja! We sommen de belangrijkste maatregelen die voor jou als bardienstvrijwilliger van toepassing zijn op:

 Als bardienstmedewerker sta je maximaal met tweeën achter de bar.Buiten het barhoofd en commissie- en bestuursleden heeft verder niemand toegang tot het gedeelte achter de bar en de keuken. De toegang is afgesloten zodat ook niet iedereen in- en uitloopt.

 Je hoeft niet achter de bar vandaan. Direct contact met mensen kun je dus gemakkelijk vermijden.
o Je neemt de bestellingen op vanachter een ‘spatscherm’
o Gasten kunnen alleen pinnen en contactloos betalen
o Je plaats de bestellingen op de bar, de gasten komen het zelf afhalen
o Je hoeft geen leeg goed op te halen. Gasten plaatsen dat zelf op daarvoor bestemde plaatsen.

 We schenken niet, we serveren alles in fles, blik of PET-fles. Glaswerk wordt niet gebruikt. Gasten kunnen wegwerpglazen krijgen als ze dat willen. Uitzondering hierop zijn wijnglazen, glazen voor speciaal bier (Karmeliet en Leffe Brun) en koffie en thee. Besteld iemand een dergelijk drankje dan mag dat in glas of kopje. Een tweede en opvolgende consumptie schenkt de gast bij in het gebruikte glas. De gast levert het glas in bij de bar, de bardienstmedewerker plaatst het in de keuken. Je hoeft niet af te wassen.

 Er wordt geen bier getapt. De spoelbak blijft leeg. Er is enkel bier in flessen.

 Er wordt geen eten klaargemaakt. Geen tosti’s, frituur, etc. Het aantal handelingen wordt tot een minimum beperkt om eventuele besmettingskansen tot een absoluut minimum te beperken.

 Er is een verplichte route aangegeven bij en in het clubgebouw.

 Op diverse plaatsen staat ontsmettingsmiddel voor je handen.

 Voor de bardienstmedewerker zijn handschoentjes beschikbaar. Gebruik is niet verplicht.

 De bardienstmedewerker hoeft niet buiten de bar te poetsen. Gasten maken hun eigen tafel schoon. Daarvoor zijn middelen aanwezig.

Ondanks deze maatregelen voel ik mij niet comfortabel. Mag ik weigeren om bardienst te draaien?

We begrijpen dat niet iedereen zich even zeker voelt. Daarom mag je jouw inschrijving voor een bardienst uitstellen tot het moment waarop je je er wel comfortabel bij voelt. De bardienstplicht vervalt niet. Hij schuift enkel door.

Iemand houdt zich niet aan de regels. Wat moet ik doen?

Spreek de persoon in kwestie netjes aan en wijs hem erop dat er regels gelden waaraan iedereen zich dient te houden. Leidt dit niet tot een betere gedraging?
Dan kun je bellen met de corona-verantwoordelijke van dat moment. Je vindt zijn/haar mobiele nummer achter de bar.

Zijn er nog meer dingen die ik moet weten voor mijn eigen veiligheid en die van
anderen?

Houdt 1,5 meter afstand tot anderen, nies in je elleboog, kom niet als je ziek bent (meld je dan af), etc. Maar weet vooral ook dat iedereen die het paviljoen van GLTV betreedt passief heeft ingestemd met de regels en het protocol.

Ik heb toch nog vragen. Waar kan ik terecht?

 Als je jouw bardienst gepland hebt en de vragen zijn praktisch en hebben betrekking op ‘hoe werkt het nu wanneer…’ , dan vraag je het aan het barhoofd die er altijd is als jij met de bardienst begint. Hij sluit ook af.

 Als je geen dienst gepland hebt maar je eerst nog vragen hebt: Mail jouw vraag dan naar [email protected]

We zijn blij dat de kantine weer geopend is. We hopen vooral dat alle maatregelen geen negatieve invloed hebben op de sfeer. Sterker: Die bepalen we zelf! Dus laten we met z’n allen een tandje bijschakelen: Een beetje begrip, rekening houden met elkaar en het gezellig maken met elkaar!

Protocol Heropening Paviljoen GLTV20201607.pdf